onsdag 19 december 2012

Första advent. Några veckor senare.

Söndagen första advent åkte jag och massa klasskompis till Svenska Ambassaden i Roppongi för att gå på deras årliga julmarknad. Marknaden öppnade klockan 11, och jag såg fram emot en dag med mycket svensk mat och fika. Under dagen åt jag korv med bröd, lussebullar och smakade på lite julmust. Glöggen som serverades var tyvärr med alkohol, jag som varit sugen på saftglögg. 
Det var tur att vi var där tidigt, för det svenska hembakade fikat tog snabbt slut! Vi hann ändå köpa hem egna lussebullar, chokladbollar och pepparkaksmuffin, och en smörkniv.
Jag hade jättekul där, träffade på massa folk. Fin och höstig första advent. Efteråt åkte jag, Andreas, Ranju och Hisae till Roppngi Hills och åt sen lunch och kollade runt på allt juligt. Bra dag.

Svensk folkdans, av japaner.

Luciatåg med massa barn som jag inte har någon aning vem som äger dem. 

Sadaharu AOKI pepparkakshus i Roppongi hills.

Fynd från julmarknaden. 

Är ledsen att blogginlägg varit så få senaste tiden. Men skolan överöser oss med läxor och prov. Det blir för mycket och man undrar ibland varför man gör det här. Men japanska lär man ju sig, men till vilket pris. Snart jullov : )

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...