lördag 29 september 2012

Tokyo Game Show 2012.

Chuo-sen.

Chuo-sen. Var är alla människor?
Makuhari eki. Varför känner vi inte igen stationen, vi var ju här på 2010års game show? Var är vi någonstans?
En liten skylt står uppställd vid spärrarna, en blygsam text på engelska hänvisar oss till en busstation 5min ifrån stationen, därifrån ska det gå en buss till mässan. Bredvid står även två otakus, nördar, och läser skylten. Okej. Om till och med japanerna åker fel är vi ursäktade.
Efter vårt lilla äventyr i en annan del av Makuhari anländer vi till vår rätta slutdestination. KAIHIN Makuhari station.

Meow meow.


Booth Girls. Spelnördarnas drömtjejer.


Det här är vad jag ser när jag fotar.

Och det här vad Booth Girlsen ser från andra sidan. Massa stackars otakus.

Jag kan ingenting om spel. När jag var liten roade jag mig ibland med att spela Pokémon eller Super Mario på min Game boy color. Sen tar det slut. Men Tokyo Game Show är the place för att fota halvnakna cosplayare, booth girls och lyckliga otakus. Precis som år 2010 var det väldigt kul trots att det inte blev så mycket game.

Just hanging. 

Kawaii ^~^

En tjej som cosplayade som Luigi. Populärast bland alla nördar. Tog mig 5min att få en bra bild, så mycket folk som trängdes. 

På hemvägen, hoppade vi av vid IKEA i funabashi och åt köttbullar och fikade på Dajmtårta i förebyggande syfte om vi skulle börja sakna Sverige snart. Vi snyltade massor av gratis provsmakning vid IKEA Food, där i slutet av varuhuset. De hade ställt fram skummisar, chokladflarn, låtsasdajm, gravad lax och tunnbrödsrulle med lax. Gratis är GOTT. Köpte hem blåbärssaft för 70kr. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...