torsdag 13 september 2012

六本木と新大久保で食事しました。

Igår träffade blev jag medbjuden av Andreas och träffa hans släkting som var på affärsresa här i Tokyo. Vi mötte upp honom och hans vän/gamla skolkamrat inne i lobbyn på Park Hyatt i Roppongi. Jag har nog inte varit närmre lyxen än såhär i Japan. 

Vi gick till en yakitori-resturang i närheten och åt diverse olika, så goda, rätter! Spett med biff, kyckling och anka, rullar med camembert, kycklingfärs med pinjenötter, japansk omelett, friterad tofu. Allting var fantastiskt gott och hade jättetrevligt! 

Stället för typiskt japanskt hål i väggen. Japanska och utländska buisnessmen uppradade längs disken. Ingen air conditioner så långt ögat kunde se, varm och härligt. Den kalla ölen jag beställde satt bra. Mm. Öl i Japan är mycket godare än i Sverige. 

Idag firade vi vår klasskompis med en lunch på en thai-restaurang här i Shin-Okubo där vår skola ligger. Det var första restaurangen vi gick till tillsammans med klassen, första dagen i ettan, så den är lite speciell. I alla fall för mig. Lunch för 740yen och jag är fortfarande mätt, 8timmar senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...