lördag 7 april 2012

Hanami.

Förlåt att bloggen blivit ett tråkigt snack-review-näste. Nu ska jag skärpa mig och försöka lägga upp riktiga inlägg, och snack reviews bara ibland och då med roliga saker.
Igår var första dagen i skolan, inga lektioner utan bara introduktion. De berättade om skolan, om att landet skakar och hur det är att leva i Toyko. Vi träffade lite nya klasskamrater också. Det ska blir kul när skolan börjar på riktigt på måndag!
Jag och Andreas bor ju i Sendagaya, mitt emellan Shinjuku och Harajuku. Vi är nog de enda i vår klass som kan vandra till skolan på 30min. Istället för att låta Blueberry fixa boende så ordnade vi allt själva, det var värt extra pappersarbete och mäck som det blev. Vi har blivit riktiga hurtbullar nu, eller så har vi blivit riktigt snåla!
Idag blev vi medbjudna till Yoyogi park för att picnica lite under körsbärsblommorna med några från vårt rosa boende. Tyvärr så blåste det satan och var iskallt så jag unde inte riktigt njuta av mina kalla körsbärsblomsprydda öl eller körsbärsblommorna i träden ovanför. Vi ska ge det ett försök till nästa helg och hoppas på bättre väder!
Bilder nedan är från min instagram (CandyCigarette)

Min söta ölburkar ^__________^

Fotot taget i fredags vid vår skolan.

3 kommentarer:

  1. Hej Tjejen. Länk på G. Dessutom har du nu blivit taggad och är med i blogghypen 11 question. Självklart deltar du bara om du har tid och lust men jag är nyfken på dina svar :D Kram din Lyckost som är i världens finaste Japan!! http://www.doublejcherrycoke.com/2012/04/11-question-tag-fran-fina-june.html

    SvaraRadera
  2. Härligt, men synd med kylan.. *
    Sorry för sent svar: tyckte namja town var kul och en upplevelse.. inget jag vill gå på varje vecka, men inget jag ångrar. Det kan gå åt en hel del pengar dock.. du har ju läst om vad vi gjorde, och det fanns en masa mer!

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. http://www.doublejcherrycoke.com/2012/04/folks-meet-sweet-emelie.html Rosa kramar såhär under hanamin!! :D / Jennie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...