onsdag 7 januari 2015

Japanese Gotochi Cards. ご当地フォルムカード。


Gotochi kort säljs på postkontor runt om i hela Japan och beroende på vilken prefektur kontoret finns i har korten olika motiv. Motiven kan bland annat föreställa prefekturens sevärdheter, festivaler eller vilken mat som produceras där. Varje år släpps en nya motiv. ご当地フォルムカード läses gotouchi forumu kaado och betyder regional form cards.



Gotochi kort är något jag helt och hållet missat även fast jag bodde i Japan i 15 månader och besökte postkontor typ jämt. Samlaren i mig blev helt till sig när vi upptäckte dessa Gotochi kort på instagram för någon månad sedan. Motiven är hur fina som helst! Jag äger inte ett enda kort och det verkar jättesvårt att få tag i dem om en inte bor i Japan.

Till alla läsare runt om i Japan, jag skulle väldigt gärna börja samla på dessa kort. Om ni har möjlighet och kommer ihåg någon gång när ni besöker ett postkontor i Japan så är jag väldigt intresserad av Gotochi kort. Kontakta gärna mig på emelie.almlof@gmail.com eller kommentera här i bloggen, jag skulle bli så glad om jag kunde påbörja en liten samling :)

Facebook // Instagram // Pinterest // Bloglovin' // Society6

Bildkällor:
http://www.aozorashokan.com/
http://www.postacollect.com/
 

4 kommentarer:

  1. Waaah, detta har jag helt missat! Så himla fina ju.
    Får ta och leta efter detta när vi far tillbaka igen i april. ^__^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jättefina!
      Ja, lyllos er som ska till Japan! ^O^
      Om du hittar skulle jag bli superglad om du köpte med ett litet gäng till mig med!
      Jag betalar självklart :D

      Radera
  2. These are truly fantastic ideas in regarding blogging. You have touched some nice factors here.
    Any way keep up wrinting.

    My web page: renovation ideas (www.homeimprovementdaily.com)

    SvaraRadera
  3. Åååh, det här hade jag ingen aning om! Sååå fina :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...