tisdag 21 oktober 2014

Sverige enligt japansk TV. 世界行ってみたらホントこんなトコだった!? - スウェーデン。


Häromveckan kom jag att tänka på ett program jag sett i Japan på TV och jag hittade programmet på Youtube! Programmet jag letade efter heter  世界行ってみたらホントこんなトコだった!? och handlar om japaner som reser till olika länder och ser hur det verkligen är.

Jag var tvungen att se om det fanns något om Sverige, och det fanns! Har nästan sett hela programmet, det innehåller bland annat nattåg till Norrland, snygga killar, smörgåsbord, norrsken och bastubad. Jätteroligt program faktiskt! Även om man inte kan japanska så är detta ett bra exempel på hur kaosig japansk TV är.

Bilden ovan är en print screen från när de besöker Vetekatten. (Se från 41:00). De blir serverade en vetelängd, med en kniv(!), men fattar inte att de ska skära den i bitar och istället äter de den som riktiga vikingar! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...