lördag 13 september 2014

Valet fyra år sedan. 4年前の議会選挙。

Roppongi Midtown.

För fyra år sedan röstade jag i mitt första riksdagsval på Svenska Ambassaden i Tokyo. Detta var under min första långa utlandsresa på ungefär 2,5 månad, varav ca 6 veckor spenderades i Japan.

Tokyo var nytt och oändligt stort och det kändes som att det var en ganska lång bit att åka från hostelet som låg i Asakusa till ambassaden i Roppongi. Väl uppe från tunnelbanan omgavs jag av höga gråa kontorsbyggnader, det regnade och jag fick känslan av att jag befann mig i framtiden. För att ta mig till ambassaden var jag tvungen att ta olika rulltrappor (utomhus!?) upp till området där ambassaden låg. Knäppt!

På ambassaden möttes jag av flera "Hej!" och det kändes ganska tryggt att efter veckors resande befinna sig på en liten plätt av Sverige. Det kändes viktigt och häftigt att rösta. Ännu häftigare att få göra det utomlands.

Igår förtidsröstade jag på Kista bibliotek. Glöm inte att rösta imorgon! Varje röst räknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...