måndag 8 juli 2013

アイスランド。Iceland. Dag 1-3.

Varit på Iceland sedan i förrgår kl.15 isländsk tid och jag är så glad över att jag är här! Min volontärkamps-kompisar är hur schysta som helst och vi har hunnit med massor med kul fram tills nu. De är från Ryssland, Litauen, Frankrike och Spanien. Vi har haft fotoutmaningar inne i Reykjavik downtown, haft en fotolektion, hjälpt till på en kyrkogård med trädgårdsarbete, blivit kompis med 3 isländska tjejer (varav en halvjapan), upplevt regn och solsken och ätit massor av isländskt youghurt Skyr. Har också lär mig säga "jag heter.." på isländska och ryska. Sol dygnet runt.
Det är inte speciellt ansträngande det vi gör, och i morgon har vi sista "jobbiga" dagen. På våra två lediga dagar planerar vi att hyra bil och åka till södra kusten, och antagligen besöka Blue Lagoon någon också. Jag måste göra Golden circle med någon, men mina kompisar har redan gjort den.
Förresten så är Ryan Gosling på Island just nu och det är den stora nyheten alla pratar om här. Tydligen så besökte han på samma café/bar som jag var på igår, för tre dagar sedan. Nära kändis upplevelse!
Internet finns inte där vi bor så just nu snyltar jag inne på ett hostel 10min från huset där vi bor i Laugardalur.

Hjartagardurinn.

Laugavegur.

Hjartagardurinn.

Harpa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...