tisdag 27 december 2011

Stora filmlistan

Bästa film: Lost in Translation, Darjeeling Limited, Kakera: A Piece of our life



Regissör: Sofia Coppola, Wes Anderson
Favoritskådespelarerska: Hikari Mitsushima (hon med mjölkmustasch i klippet ovan)

Favoritskådespelare: Bill Murray
Mest romantiska filmscen: Hiss-scenen ur Drive



Skräckfilm: Ser inte tillräckligt många skräckfilmer för att kunna ha någon favorit
Min favoritfilm när jag var liten: Kill Bill
Hetaste skådis: Ryan Gosling. 
Bästa svenska film: Tjenare Kungen
Bästa filmdjur:  Totoro och kattbussen
Bästa tecknade film: Spririted Away
Bästa Disney-film: Aristocats. Katter ju!
Bästa filmscen: 



(hittade inget bra klipp på youtube, men gillar scenen där Bob Harris åker genom Shinjuku i taxi, alla neonskyltar och alla människor. ungefär 01.45 ovan)

Film crush: Han i Blue valentine och The Notebook (håller med Niotillfem här)
Favoritgenre: Wes Anderson-quirky (som Niotillfem skrev så bra)
Bästa kärlekspar: Rocky och Adrian
Bästa film i år: Restless



Vem skulle spela dig: Jag skulle vilja säga Zooey Deschanel för hon är så snygg, men jag är inte tillräckligt snygg för att hon ska spela mig. En tjock version av Zooey?
Vem skulle va din motspelare: Jason Schwartzman, Gael Garcia Bernal eller Adrian Brody
Första filmcrush: Harry Potter, alltså Daniel Radcliffe
Film-soundtrack: Tron: Legacy, Mammut, Amelie från Montmartre




Stora filmlistan är lånad från Niotillfem, lite avkortad och ändrad bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...