måndag 5 december 2011

Lucka 5. Berätta om vem du var för ett år sedan

(jag bakom en sjal jag köpte på marknad i Moskva, ryska sjalar är en av mina laster)

För ett år sedan har jag precis börjat jobba igen efter en långresa i Asien med min kille. Vi flög inte en enda sträcka! Vi reste genom Finland, Ryssland, Japan, Sydkorea och Kina med tåg och färjor, i Ryssland var det Transsibiriska Järnvägen såklart. Vi var borta hela hösten och kom tyvärr tillbaka lagom till snön och den iskalla vintern. 
Andra dagen tillbaka på jobbet var jag med om ett beväpnat rån. Då kändes ännu mindre kul att vara tillbaka i Sverige. I våras fick jag jobb i en annan butik, men fortfarande samma företag. Har lite andra förhållanden i den nya butiken, så jag trivs bättre. 
Rånet, julstressen, saker som hände omkring en och kylan gjorde att jag för ett år sedan bara ville fly bort från allt igen, tillbaka till Asien. Jag var dålig på att ta hand om mig själv, jag tog dagen som den kom och struntade i vad jag stoppade i mig. Jag tappade all disciplin. 
Det som lyste upp min tillvaro vintern för ett år sedan var min familj och min kille, och att jag visste att jag hade världens bästa resa i bagaget som jag kunde resa tillbaka till i huvudet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...